Steun de Graafse Akker

4 april 2022

Steun de Graafse Akker

Goed nieuws over de Graafse Akker!

Het gaat goed met de aankoop van de grond . De geldinzameling heeft al veel opgeleverd zodat De Graafse Akker al een groot deel van de grond kan aankopen.

Via crowdfunding hebben de medewerkers ruim 100.000 euro bijeen weten te vergaren. Bij twee fondsen hebben we een aanvraag voor financiele ondersteuning uitstaan. Als deze worden toegekend dan komt het einddoel in zicht om de totale Graafse Akker te verwerven van corporatie Zayaz.

Daarom gaat de crowdfunding nog door tot het beoogde doel is bereikt.

Om bij te dragen aan dit project kunt u doneren via: https://www.degraafseakker.nl/

Informatie over de Graafse Akker

Stichting Transfarmers is op papier de beheerder van de Graafse Akker. Ben je als eens binnengelopen bij dit openluchtbuurthuis? Achter Plein Oost waar we de Buurderij organiseren ligt deze verborgen groene oase.

Op maandag t/m donderdag en zaterdagochtend wordt er door de Makkers van de Graafse Akker op het terrein gewerkt. Er is een grote moestuin en een kas waar veel verschillende groenten worden gekweekt. De oogst is voor de Makkers, alles wat overblijft bieden we aan op de Buurderij.

Wil je ook Makker worden? Dat kan! Voor €25 per jaar ben je Makker, je mag groenten/bloemen/ kruiden/ fruit komen oogsten, je mag meewerken en organiseren, je krijgt de nieuwsbrief en je wordt uitgenodigd voor alle feestjes en activiteiten. Bestel je Makkerschap via de Buurderij.

Met je Makkerschap ondersteun je ook de aankoop van de grond van de Graafse Akker. Tot 1 juli heeft Transfarmers de tijd om geld in te zamelen om de grond aan te kopen van Zayaz. Met de crowdfunding, eigen middelen en aanvragen bij fondsen is al heel veel opgehaald. We moeten nog €55.000 inzamelen om op het totaalbedrag van €255.000 te komen wat de aankoop van de grond kost.

Zie verder de websites:

Graafse Akker: https://www.degraafseakker.nl/