Stier Titus is verhuisd

28 september 2021

Stier Titus is verhuisd

Helaas gebeurt het soms dat een dier niet meer veilig blijkt , om op onze kinderboerderij/ zorgboerderij te houden. Dat gebeurde zoals jullie weten, een tijdje geleden met de pony Najim, die vanuit zijn jeugd-trauma ( bij geboorte wees geworden en zonder soortgenoten opgegroeid) de andere dieren steeds aanviel, en ook zijn verzorgers. Dan is het belangrijk om op de veiligheid van iedereen te letten en een hele goede andere plek voor het dier te zoeken, hoe spijtig we dat ook vinden. Want dat is bij de komst van een dier nooit de bedoeling.

We hebben tot onze grote spijt moeten concluderen dat voor onze lieve stier Titus dat moment ook gekomen is. Het is een fantastisch lief dier, maar erg groot en sterk, met flinke horens, die nog veel sterker gaan worden en waar onze vrijwilligers,  cliënten en stallen niet tegen bestand zullen zijn. Om ongelukken te voorkomen hebben we na goed overleg, onder andere met mensen van andere (zorg-)boerderijen die ervaring hebben met koeien en stieren, moeten besluiten dat Titus gaat verhuizen naar een hele goede andere plek. Onze dieren gaan nooit naar de slacht, ze gaan pas weg als zeker is dat ze goed terecht zullen komen. Ze worden daar ook nog door ons gevolgd. Ondanks dat, zijn er altijd mensen die zich in onze situatie niet zo goed kunnen inleven, of die gewoon verdriet hebben omdat het zo loopt, of boos zijn. Dat begrijpen we heel goed. Al die mensen willen we veel sterkte wensen, en de hoop uitspreken dat ze op een bepaald moment toch ook ons standpunt gaan inzien.